“No dia que o comitê científico disser que podemos voltar a gente vai retornar as aulas”, diz secretário de Educação da Governadora Fátima GD

O secretário de Estado de Educação Getúlio Marques afirmou nesta quarta-feira (7) que as aulas presenciais na rede estadual de ensino só voltarão, de forma gradativa, quando o comitê científico recomendar o retorno sem risco para estudantes, professores e os demais profissionais de educação. A declaração foi uma resposta à ação judicial protocolada pelo Ministério Público exigindo que o Governo do Estado autorize a volta às aulas, independente da vacinação. A Justiça ainda não se pronunciou sobre a ação do MP.

Marques reconheceu que assinou um protocolo de intenções a pedido do MP prevendo o retorno das aulas para fevereiro de 2021, mas também admitiu que falhou na estimativa em razão do agravamento da pandemia:

“Falhei na previsão de assumir com o MP esse ponto. Não sei se fui o único do país, acho que não. Mas não é fácil, esperava que a situação estivesse melhor e a pandemia recrudesceu”, disse, destacando o papel do comitê científico na orientação das recomendações para o Governo:

“No dia que o comitê científico disser que podemos voltar a gente vai retornar as aulas. Estamos preparados”, afirmou.

Com Saiba Mais – Agência de Reportagem

Compartilhe:

50 thoughts on ““No dia que o comitê científico disser que podemos voltar a gente vai retornar as aulas”, diz secretário de Educação da Governadora Fátima GD

  • 14 de abril, 2022 em 1:34
    Permalink

    Its like you learn my thoughts! You appear to understand so much approximately this, like you
    wrote the guide in it or something. I think that you can do with some percent
    to power the message home a bit, however other than that, this is magnificent blog.
    An excellent read. I will definitely be back.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 2:01
    Permalink

    I am sure this article has touched all the internet users, its really really fastidious paragraph on building up new website.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 6:50
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this
    fantastic blog! I guess for now i’ll settle for bookmarking and
    adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will talk about this website with my
    Facebook group. Talk soon!

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 10:07
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a article author
    for your weblog. You have some really great posts and I feel
    I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off,
    I’d absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine.

    Please blast me an e-mail if interested. Cheers!

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 11:29
    Permalink

    Hurrah, that’s what I was looking for, what a data! existing here at this weblog,
    thanks admin of this website.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 15:13
    Permalink

    Thanks for sharing such a good thought, paragraph is
    pleasant, thats why i have read it entirely

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 15:38
    Permalink

    At this time I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming again to read more news.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 15:47
    Permalink

    Just want to say your article is as surprising.
    The clarity in your post is just cool and i can assume you’re an expert on this
    subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please keep up the gratifying
    work.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 15:54
    Permalink

    Hurrah! In the end I got a web site from where I know how to really obtain helpful facts
    regarding my study and knowledge.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 20:16
    Permalink

    Hello to all, it’s really a fastidious for me to go to see this web page, it consists of precious Information.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 22:34
    Permalink

    You’ve made some good points there. I looked on the web for more information about the
    issue and found most people will go along
    with your views on this site.

    Resposta
  • 14 de abril, 2022 em 23:39
    Permalink

    I’m curious to find out what blog system you are utilizing?
    I’m experiencing some small security problems with my latest website and I’d like to find something more safe.

    Do you have any suggestions?

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 3:19
    Permalink

    Wow, wonderful weblog layout! How long have you ever been running a blog
    for? you make running a blog look easy. The full glance
    of your website is wonderful, as neatly as the content material!

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 5:46
    Permalink

    Hello! I’ve been following your website for some time now and finally got the
    bravery to go ahead and give you a shout out from Austin Tx!
    Just wanted to mention keep up the good job!

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 6:05
    Permalink

    After looking at a number of the blog posts on your site, I truly like your technique
    of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back
    soon. Take a look at my website too and let me know your opinion.

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 11:49
    Permalink

    Excellent weblog right here! Also your site lots up very fast!
    What host are you the usage of? Can I am getting your affiliate hyperlink in your host?
    I want my site loaded up as fast as yours lol

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 14:06
    Permalink

    I’m really loving the theme/design of your
    weblog. Do you ever run into any web browser compatibility issues?
    A few of my blog visitors have complained about my website not operating correctly
    in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any recommendations
    to help fix this problem?

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 15:05
    Permalink

    Hello everyone, it’s my first visit at this site, and paragraph is really fruitful for me, keep
    up posting these content.

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 16:50
    Permalink

    Thanks for finally talking about > “No dia que o comitê
    científico disser que podemos voltar a gente vai retornar
    as aulas”, diz secretário de Educação da Governadora Fátima GD – A
    Trombeta Uta

    Resposta
  • 15 de abril, 2022 em 20:09
    Permalink

    ما دراین مقاله سعی داریم پس از یک مقدمه بسیار مختصر به معرفی بهترین کلاس فرانسه تهران بپردازیم .

    زبان فرانسه
    زبان فرانسوی ، فرانسه français ، احتمالاً مهمترین زبان
    عاشقانه در جهان است.

    تاریخچه زبان فرانسه
    اولین سندی که ظاهراً به زبان فرانسه نوشته شده احتمالاً مربوط به سال 842 است.

    این سند با نام سوگندهای استراسبورگ شناخته می
    شود ، این یک نسخه عاشقانه از سوگندهایی است که توسط
    دو نوه شارلومن قسم خورده است.

    این مطلب را هم از دست ندهید:

    معرفی بهترین کلاس زبان انگلیسی شرق تهران
    معرفی بهترین کلاس زبان انگلیسی غرب تهران

    کلاس زبان فرانسه تهران
    معرفی بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه در تهران
    1. آموزشگاه زبان فرانسه پردیسان
    این آموزشگاه به دلیل سابقه 15 ساله ای که دارد یکی از
    بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه در تهران است که آموزش ها به صورت ترمیک و یا فشرده می باشد که هر فردی
    با توجه به توانایی خود می تواند
    در این کلاس ها شرکت کند.

    مشاهده صفحه آموزشگاه

    معرفی بهترین کلاس فرانسه در تهران

    2. آموزشگاه زبان فرانسه زبان نگار
    یکی از فعال ترین آموزشگاه ها در تهران آموزشگاه زبان فرانسه زبان نگار می باشد که
    اساتید نخبه در این آموزشگاه تدریس می کنند و روزانه تعداد زیادی از
    علاقه مندان در کلاس های زبان فرانسه
    ثبت نام می کنند. این آموزشگاه با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تدریس انواع زبان های مختلف، توانسته است
    بهترین تکنیک های روز را به کار گیرد.

    مشاهده صفحه آموزشگاه

    معرفی بهترین کلاس فرانسه در تهران

    3. آموزشگاه زبان فرانسه قطب راوندی
    این آموزشگاه در تهران 4 شعبه دارد به همین
    دلیل دسترسی زبان آموزان به این آموزشگاه
    آسان تر است و به دلیل اینکه اساتید مجربی در این آموزشگاه تدریس می کنند این فضای آموزشی به یکی از پرطرفدارترین آموزشگاه ها تبدیل شده است.
    همچنین کلاس های آنلاین نیز برگزار می کنند که استقبال زیادی نیز می شود.

    مشاهده صفحه آموزشگاه

    معرفی بهترین کلاس فرانسه در تهران

    4. آموزشگاه زبان فرانسه ایران کمبریج
    در این آموزشگاه به دلیل اینکه اساتید بومی فرانسوی تدریس می کنند
    جز بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه در تهران شده است.
    بعد از اتمام دوره ها، مدارک
    کاملا معتبر برای زبان آموزان ارائه می دهد.
    همچنین این آموزشگاه علاوه بر زبان
    فرانسه، زبان های مختلف دیگری را نیز به زبان آموزان آموزش
    می دهد.

    مشاهده صفحه آموزشگاه

    بخش‌های کشوری
    مساحت کشور فرانسه برابر با ۶۴۳ هزار کیلومتر مربع بوده و گسترده‌ترین کشور اروپای غربی است (یک سوم گستره ایران) و منطقه
    دریایی گسترده‌ای را در اختیار دارد.

    سطح فرانسه شبیه به یک شش‌ضلعی است، که سه ضلع آن
    به آب منتهی می‌شوند. (دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس)

    بر اساس واپسین تقسیمات کشوری فرانسه به ۲۲ ناحیه بخش و از ۹۶ شهرستان (یا دپارتمان) تشکیل شده که زیر دید دولت مرکزی اداره می‌شوند و زیر نظارت شورای انتخابی محلی کار می‌کنند.

    همچنین هر ناحیه به کانتون‌ها و بخش‌هایی بخش شده و هر بخش از شورای شهر و شهردار خاص خود
    برخوردار است.

    علاوه بر خاک اصلی این کشور در اروپا به شرح فوق،
    سرزمین‌های دیگری بیشتر به صورت جزیره نیز تحت
    حاکمیت و سلطهٔ حکومت فرانسه
    قرار دارند.

    از این جمله می‌توان به کالِدونیای جدید و والیس و فوتونا در شرق استرالیا،
    جزایر سنت مارتین در محدوده میان دو
    آمریکای شمالی و جنوبی، و همچنین جزایری مانند
    مایوت در جنوب آفریقا اشاره کرد.

    از بزرگترینِ این مناطق می‌توان به گویانِ فرانسه یا گویان (Guiana) با مساحت حدودی ۸۳ هزار کیلومتر مربع اشاره
    کرد که در همسایگی برزیل در
    آمریکای جنوبی قرار دارد.

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 1:39
    Permalink

    Hey there great website! Does running a blog similar to
    this require a massive amount work? I have very little knowledge of computer programming but
    I was hoping to start my own blog soon. Anyways, if you have any ideas
    or techniques for new blog owners please share. I understand this is off topic
    however I simply wanted to ask. Cheers!

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 3:23
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if
    you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter
    updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience
    with something like this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 11:25
    Permalink

    Howdy! I’m at work browsing your blog from my new iphone!

    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

    Keep up the excellent work!

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 11:39
    Permalink

    Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger,
    and I was curious about your situation; many of us have
    created some nice practices and we are looking to trade solutions with
    others, why not shoot me an email if interested.

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 15:40
    Permalink

    Wow, fantastic weblog format! How lengthy have you been blogging for?
    you made running a blog glance easy. The whole glance of your site is wonderful, let alone the content!

    Resposta
  • 10 de agosto, 2022 em 17:06
    Permalink

    When some one searches for his required thing, therefore he/she
    wishes to be available that in detail, thus that thing is maintained over
    here.

    Resposta
  • 11 de agosto, 2022 em 6:20
    Permalink

    I always used to study piece of writing in news papers but now as I am a user of
    web therefore from now I am using net for posts, thanks to web.

    Resposta
  • 11 de agosto, 2022 em 14:39
    Permalink

    Normally I do not read article on blogs, however I would
    like to say that this write-up very compelled me to try and do it!
    Your writing style has been surprised me. Thank
    you, quite nice post.

    Resposta
  • 11 de agosto, 2022 em 17:24
    Permalink

    You’ve made some decent points there. I looked on the web for additional information about the issue and found most people will go
    along with your views on this website.

    Resposta
  • 11 de agosto, 2022 em 19:53
    Permalink

    I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as
    no one else know such detailed about my difficulty.
    You are incredible! Thanks!

    Resposta
  • 11 de agosto, 2022 em 22:05
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of your website.

    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for
    me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?

    Fantastic work!

    Resposta
  • 12 de agosto, 2022 em 2:14
    Permalink

    Since the admin of this web page is working, no hesitation very soon it will be famous, due to its feature contents.

    Resposta
  • 12 de agosto, 2022 em 4:14
    Permalink

    I blog often and I truly thank you for your content. Your article has truly peaked
    my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new details about once per week.

    I opted in for your RSS feed as well.

    Resposta