“Os juristas do Supremo são doutores de botequim e o Congresso está infestado de chantagistas e vigaristas”, afirma Augusto Nunes

Nesta última quinta-feira (27), o jornalista Augusto Nunes defendeu a legitimidade das manifestações a favor do governo federal que ocorrerão no dia 15 de março em todo o Brasil.

Durante seu comentário no programa ‘Os Pingos Nos Is’, da rádio Jovem Pan, Augusto Nunes disse que não viu nenhum ataque por parte de Jair Bolsonaro aos demais poderes da República no vídeo que supostamente teria sido compartilhado pelo presidente.

“Eu realmente não entendi. Ele [Bolsonaro] não fez nenhum ataque ao Congresso, nem ao Supremo Tribunal Federal. O vídeo não faz nenhum comentário depreciativo, apenas se refere aos políticos ‘de sempre’. Para quem veste essa carapuça, pode ser algo ofensivo. Para os deputados honestos e que pensam no Brasil, nenhum problema. […] Em que eles se baseiam para ver no que fez Jair Bolsonaro um gesto hostil às instituições? Estão tratando essa bobagem como se fosse um sinal vermelho, como se estivessem avisando de que Jair Bolsonaro se prepara para fechar o Congresso e o Supremo. Isso é cinismo. É reação de chantagistas, tão chantagistas que estão falando em pauta-bomba”, disse o jornalista.


E completou: “O Rodrigo Maia pode dizer que o ministro Sergio Moro é um funcionário do Bolsonaro sem com isso ofender o Executivo. […] Vamos parar com essa conversa fiada. [….] Por que o Poder Executivo pode ser tratado a pauladas e os outros [Poderes] não podem ouvir críticas? Eu repito aqui: os juristas do Supremo são doutores de botequim e o Congresso está infestado de chantagistas e vigaristas”.

Compartilhe:

31 thoughts on ““Os juristas do Supremo são doutores de botequim e o Congresso está infestado de chantagistas e vigaristas”, afirma Augusto Nunes

  • 13 de abril, 2022 em 23:21
    Permalink

    Howdy! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading your blog
    and look forward to all your posts! Carry on the excellent work!

  • 14 de abril, 2022 em 3:24
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how can we communicate?

  • 14 de abril, 2022 em 3:38
    Permalink

    Hey there, You’ve done an incredible job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.

  • 14 de abril, 2022 em 4:23
    Permalink

    you’re actually a excellent webmaster. The web site loading velocity is amazing.

    It kind of feels that you are doing any unique trick. Moreover, The contents are masterwork.

    you have done a excellent job on this subject!

  • 14 de abril, 2022 em 9:08
    Permalink

    Unquestionably consider that which you said.
    Your favorite reason seemed to be on the net the simplest factor to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed even as other folks think about
    concerns that they just don’t know about. You controlled to hit the nail upon the highest and
    also defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal.

    Will likely be back to get more. Thanks

  • 14 de abril, 2022 em 11:09
    Permalink

    I do believe all of the ideas you’ve introduced in your post.
    They’re very convincing and will definitely work.
    Still, the posts are very quick for beginners.
    May you please lengthen them a bit from next time?
    Thank you for the post.

  • 14 de abril, 2022 em 13:06
    Permalink

    Great site you have here but I was curious
    if you knew of any user discussion forums that cover the
    same topics talked about in this article? I’d really like to be a part of online community where I can get comments from other experienced individuals
    that share the same interest. If you have any suggestions, please let
    me know. Many thanks!

  • 14 de abril, 2022 em 13:41
    Permalink

    What’s up to every , since I am actually keen of reading this webpage’s post to be updated daily.
    It carries good stuff.

  • 14 de abril, 2022 em 14:08
    Permalink

    Howdy! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to
    take a look. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Great blog and outstanding design and style.

  • 14 de abril, 2022 em 16:59
    Permalink

    I blog often and I truly appreciate your content. This article has truly peaked my interest.
    I’m going to book mark your blog and keep checking for new details about once per week.
    I opted in for your RSS feed too.

  • 14 de abril, 2022 em 22:41
    Permalink

    Hi there! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my
    blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very
    good success. If you know of any please share.
    Cheers!

  • 15 de abril, 2022 em 3:47
    Permalink

    Pretty great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing for your rss feed and I hope you write again very soon!

  • 15 de abril, 2022 em 4:54
    Permalink

    This is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
    Short but very accurate information… Thanks for sharing this one.
    A must read article!

  • 15 de abril, 2022 em 6:23
    Permalink

    I’ve read several excellent stuff here. Certainly price bookmarking
    for revisiting. I wonder how so much effort you set to make this kind of wonderful informative web site.

  • 15 de abril, 2022 em 7:38
    Permalink

    Every weekend i used to visit this web page, for the reason that i
    want enjoyment, as this this website conations really nice
    funny information too.

  • 15 de abril, 2022 em 9:05
    Permalink

    Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff
    previous to and you are just extremely wonderful.
    I actually like what you’ve acquired here, really like what
    you are saying and the way in which you say it. You make
    it enjoyable and you still take care of to keep it smart.
    I can not wait to read much more from you. This is really a terrific website.

  • 15 de abril, 2022 em 12:53
    Permalink

    Hi there Dear, are you in fact visiting this website daily, if so afterward you will definitely get fastidious know-how.

  • 15 de abril, 2022 em 19:24
    Permalink

    Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using
    for this website? I’m getting tired of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at
    alternatives for another platform. I would be
    fantastic if you could point me in the direction of a good platform.